Swix Sport -konsernista tulee Brav

Swix -tuotemerkki säilyy, mutta konsernin nimi muuttuu. Kuva: Brav

Swix -tuotemerkki säilyy, mutta konsernin nimi muuttuu. Kuva: Brav

Swix Sport -konsernin uusi nimi on Brav.

Nimenmuutos kuvastaa sitä tosiasiaa, että yhtiöstä on kehittynyt useita, ainutlaatuisia tuotemerkkejä sisältävä bränditalo, jonka liikevaihto on yli miljardi Norjan kruunua. Puolet liikevaihdosta tulee vientimarkkinoilta, Norjan ulkopuolelta.

Yli 70-vuotisen historiansa aikana Swix on ollut yksi vahvimmista ja tunnistettavimmista tuotemerkeistä hiihtoalalla. Swix perustettiin vuonna 1946, jolloin yritys aloitti pioneerityönsä suksivoiteiden parissa. Vuonna 1978 norjalainen Ferd osti yrityksen ja toiminta kasvoi entisestään. Swixin ostaessa muita urheilualan tuotemerkkejä, siitä muodostui Swix Sport -konserni.

Konserni omistaa Swix, Lundhags, Toko, Ulvang, Helsport, Hard Rocx, Skisporet ja Original -tuotemerkit. Konsernilla on oma tytäryhtiö 8 maassa ja tuotteita viedään yli 30 maahan.

Tämä päivä edustaa uutta virstanpylvästä yrityksessä, joka tunnetaan jatkossa nimellä Brav.

- Tämä on luonnollinen, seuraava askel. Olemme bränditalo, joka kehittää ja kasvattaa tuotemerkkejä. On parempi, että konsernimme ei kanna samaa nimeä kuin yksi tuotemerkeistämme. Tämän lisäksi, meidän tulee asettaa arvot ja tavoitteet, jota yhdistävät meitä eri brändien ja toimintojen välillä., sanoo CEO Tomas Holmestad yhtiön tiedotteessa.

Hän korostaa, ettei tämä ole Swix -tuotemerkin loppu.

- Ei missään nimessä. Swix ja muut tuotemerkkimme pysyvät entisellään, jatkavat kasvuaan ja inspiroivat asiakkaitamme. Brav on konserni, joka omistaa tuotemerkit ja uusi konsernin nimi esiintyy pääasiallisesti kaupan alan sisäisessä viestinnässä.

BRAV black

Työntekijöiden aikaansaannos

Nimi Brav lanseerataan yhdessä konsernin uuden arvopohjan kanssa, joka luotiin talven ja kevään aikana. Yli 300 työntekijää maailmanlaajuisesti on osallistunut kehitystyöhön digitaalisen alustan kautta ja työryhmä on prosessoinut ehdotuksia ja ideoita. Ferdin omistaja ja Brav -konsernin hallituksen jäsen Johan H. Andersen on ollut yksi työhön osallistunneista.

- Saimme yli 100 nimiehdotusta, ja päädyimme nimeen Brav. Norjankielinen sana "Brav" tarkoittaa rohkeaa, täsmällistä, urhoollista. Sana kuvastaa rohkeutta, mutta viittaa enemmän seikkailun kaipuun suuntaan. Tanskan sanakirja kuvaa sanaa juuri niin kuin me itsemme määrittelemme: Päättäväisesti toimiva, rohkea, kestävä ja yhtenäinen, kertoo Holmestad.

Brav -konsernin graafisen ilmeen on luonut markkinointitoimisto Ferskvann. Logo sisältää yksinkertaisen symbolin "A" -kirjaimen muodossa kuvastaen veteen heijastuvaa vuorta, yhdessä kompassin neulan -oppaan- kera.

- Brav yhdistää ja toimii suunnannäyttäjänä kaikille tuotemerkeillemme", linjaa Holmestad.

"Turning dreams into memories"

"Unelmista muistoiksi" on Brav -konsernin uusi visio. Tämä tuo yhteen arvopohjan, joka antaa yhtiölle yhteiset arvot ja tavoitteet.

- Visiomme kuvastaa täydellisesti tavoitetilaamme, niin bränditalona kuin työnantajana. Meidän tulee tuottaa iloa ja onnellisia muistoja aktiivisille perheille, jotka nauttivat ulkoilusta ja luonnosta yhdessä. Me ylläpidämme ja luomme ympäristön, joka nostaa ja kannustaa kollegoitamme ylöspäin kohti menestyksekkään uran huippua. Me olemme seikkailijoiden matkakumppani, heidän kulkiessaan kohti tutkimusretkensä lopullista määränpäätä. Me olemme huippu-urheilijoiden voittomarginaali taistelussa Olympiakullasta, sanoo Holmestad ja lisää:

- Muistot muovaavat meistä sen, mitä olemme. Unelmat ajavat meitä kohti sitä, mitä haluamme olla. Me muodostamme linkin näiden kahden välille.


Premiumsport.fi

inov 8 alapanoraama