KU Triac 40 Aero 550x90px

Hiihtoliitto vailla markkinointijohtajaa – Töykän lähtö tuli yllätyksenä

Hiihtoliitto on tällä hetkellä vailla markkinointijohtajaa. Kuva: NordicFocus

Hiihtoliitto on tällä hetkellä vailla markkinointijohtajaa. Kuva: NordicFocus

Suomen Urheiluliitto tiedotti eilen Jari Töykän jättävän Suomen Hiihtoliiton kaupallisesta toiminnasta vastaavan Nordic Ski Finland Oy:n toimitusjohtajan tehtävät ja aloittavan toimitusjohtajuuden Suomen Urheiluliiton markkinointiyhtiö Track and Field Finland Oy:ssä.

Suomen Hiihtoliiton toiminnajohtajalla Ismo Hämäläiselle Töykän lähtö tuli yllätyksenä. Töykkä on vastannut Hiihtoliiton kumppanuusmyynnistä ja ollut vahvasti luomassa myös Helsinki SKi Weekiä, jonka on uutisoitu kiinnostaneen laajasti yhteistyökumppaneita. Pari päivää tapahtuneen jälkeen ei uuden markkinointijohtajan hakemisesta Hiihtoliittoon ole vielä suunnitelmaa.

– Tässä kohtaa pitää pysähtyä, tarkastaa strategiaa ja lähteä sen mukaan rakentamaan uutta, sanoo Hämäläinen.

Miltä Hiiholiiton kumppanuustilanne näyttää tällä hetkellä?

– Meillä on hyvä olemassa oleva kumppanuuspohja ja katkolla olleita kumppanuuksia on onnistuttu jatkamaan hyvin. Pyrimme hoitamaan olemassa olevat mahdollisimman hyvin, vakuuttaa Hämäläinen, mutta myöntää:
– Uusien kumppanuuksien tekeminen on kaikille haasteellista koronatilanteen takia.

Täysin pysähdyksissä myynti ei ole. Esimerkiksi Hiihtoliitolle tärkeän Suomen Cupin myyntiä on hoitanut Hannu Koivusalo.

Mahdollisen uuden markkinointijohtajan tehtävä tullee olemaan haasteellinen. Myyntiä ei varmasti vauhdita se, että maailmancup siirtyy tulevan kauden jälkeen Suomessa maksullisille kanaville.

-Petri Ikävalko

langrenn.com Sweden United-States-of-America Germany France italy


Kuuntele uusin Latu Podcast

Kuuntele uusin Livigno2Levi Podcast

ulvang banneri