Polkujuoksu: Maija Oravamäen suunnittelemilla treeniohjelmilla kohti kesää!

Maija Oramäen treeniohjelmilla kohti kesää! Kuva: Terho Lahtinen

Maija Oramäen treeniohjelmilla kohti kesää! Kuva: Terho Lahtinen

Kevään polkujuoksutapahtumien peruunnuttua tai siirryttyä tulevaisuuteen on hyvä hioa kuntoa perusharjoittelulla. Suomen kovin naispolkujuoksija Maija Oravämäki on suunnitellut kolme eri tasoista kahdeksan viikon ohjelmaa kevääseen. Ohjelmat ovat myynnissä treenaa.kestavyysurheilu.fi -palvelussa.

Ohjelmat on suunniteltu seuraavasti:

  • Kuuden viikkoharjoituksen ohjelma sopii jos sinulla on kilpaurheilu- tai kilpakuntoilutaustaa tai sinulla on säännöllistä juoksuharjoittelua takana edeltävältä vuodelta ja sinulla on kovempia kilpailullisia tavoitteita jossakin ensi kesän pidemmässä polkujuoksutapahtumassa.
  • Viiden viikkoharjoituksen ohjelma sopii jos sinulla on alla säännöllistä juoksuharjoittelua ja tavoitteenasi on parantaa aiempaa suoritustasi jossakin kesän pidemmässä polkujuoksutapahtumassa ja sijoittua kenties puolen välin paremmalle puolelle.
  • Neljän viikkoharjoituksen ohjelma sopii vähemmän harjoitelleille ja kiireisille. Tavoitteenasi on juosta ensi kesänä jokin pidempi polkujuoksutapahtuma hyvillä fiiliksin läpi. On suositeltavaa, että sinulla on jonkin verran juoksuharjoittelua taustalla.

Tilatessasi saat Maija Oramäen suunnitteleman ohjelman, jolla nostat kuntoasi optimaalisesti kohti kesää. Harjoitusohjelma sisältää monipuolisesti kehittäviä sekä palauttavia harjoituksia oikein rytmitettynä. 

Jos kestävyysharjoittelun käsitteet ja termit ovat hakusessa, niin ei huolta! Palvelu sisältää myös videoita, joissa hiihtovalmentaja Toni Roponen käy läpi kestävyysharjoittelun oleelliset termit ja periaatteet.

Ohjelmat eivät ole pelkkää juoksua, vaan mukana on myös monipuolisesti lihaskuntoharjoituksia ja lihashuoltoa sekä harjoituksia, joihin voit yhdistää muita lajeja.

Ohjelma starttaa 30. maaliskuuta. 

Palvelussa on myynnissä jo myös toukokuussa starttaava yhdeksän viikon harjoitusohjelma kohti NUTS Ylläs Pallasta, Toni Roposen suunnittelma treeniohjelma 14-16-vuotiaille juniorihiihtäjille, kahdeksan viikon ohjelma kuntohiihtäjille sekä syksylle kahdeksan viikon projekti kohti Vaaraojen Maratonia.

Lue lisää ja tilaa: https://treenaa.kestavyysurheilu.fi/

Kuuntele uusin Latu Podcast

Premiumsport.fi

ulvang banneri