Passion for Performance - Modernia urheilumarkkinointia

Kuva: Ironman Finland

Kuva: Ironman Finland

Nykyaikainen urheilumarkkinointi ”rikkoo” perinteisiä stereotypioita. Tästä erinomaisena esimerkkinä on Roschierin ja Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finlandin yhteistyö kaudella 2017-2018.

Roschier on pohjoismainen asianajotoimisto, jolla on Suomessa lähes 300 työntekijää. Brittiläinen juridiikan alan julkaisu The Lawyer valitsi Roschierin muutama vuosi sitten Pohjoismaiden parhaaksi asianajotoimistoksi. Mielikuva lakitoimistosta ja lakimiehistä liittyy usein vain pukuihin, solmioihin ja salkkuihin. Moderni lakitoimisto voi näyttäytyä myös sporttisena, kuten maailman suurimman triathlonbrändin IRONMANin yhteydessä.

- Mottomme, ”Passion for Performance”, sopii yhtä hyvin sekä asianajajan vaativaan työhön että Ironman-kilpailun läpäisemiseksi tarvittavaan tavoitteelliseen harjoitteluun. Kummassakin parhaan tuloksen saavuttaminen edellyttää intohimoa, sitoutumista ja pitkäjänteistä työtä. Jotta voi olla mahdollisimman hyvä omassa työssään, täytyy olla henkisesti ja fyysisesti hyvässä kunnossa, Roschierin Ironman-kumppanuudesta vastaava osakas Tero Jormanainen kiteyttää.

Isolla joukolla mukana tapahtumassa

Yhteistyö tarjosi Roschierille merkittävää näkyvyyttä, mutta myös erinomaisen mahdollisuuden haastaa oma henkilökunta, asiakkaat sekä opiskelijat osallistumaan kilpailuun.

IronmanLahti22018Kuva: Ironman Finland

Roschierin henkilökunnasta löytyy muutamia kokeneita triathlonharrastajia, kuten Tero Jormanainen ja Jan Willamo. Kevätkaudella 2018 Willamo oli yksi Roschierin triathlontiimin opastajista ja rohkaisijoista, jonka neuvojen avulla Roschierin tiimin jäsenet valmistautuivat puolimatkan kilpailuun. Lopulta Roschierin riveissä kuusi kilpailijaa suoritti koko kilpailun ja lisäksi mukana oli peräti 11 viestijoukkuetta.

- Triathlon on laji, jossa edetään omalla tahdilla, ei tarvitse kilpailla muita kilpailijoita vastaan. Itselle laji on elämäntapa, joka pitää minut terveenä. Vaikka kilpaileminen on tärkeää, on se vain yksi osa harrastusta, Jan Willamo toteaa.

Yhteistyö IRONMANin näkökulmasta

IRONMAN tarjosi Roschierille mahdollisuuden monipuolistaa asianajotoimiston julkisuuskuvaa. Roschierin pirteä oranssi väri erottui tapahtumassa mm. 1800 Vesijärveen pulahtaneen kilpailijan uimalakeissa. Lisäksi tiimin huolella suunniteltu ja yhtenäinen brändinmukainen asustus erottui kilpailupaikalla.
Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Antti Hagqvist näki yhteistyön Roschierin kanssa merkittävänä.

- Kun tapahtuman ja kumppanin väliset arvot ovat yhdenmukaiset, on yhteistyölle olemassa oikeat lähtökohdat. IRONMAN on kiinnostava brändi, jonka ympärillä useat eri alan toimijat näkevät mahdollisuuksia, Hagqvist kertoo.

IronmanLahti52018Kuva: Ironman Finland

Nokian Tyres IRONMAN 70.3 Finland on ns. puolimatkan triathlonkilpailu, jossa uidaan 1,9 km, pyöräillään 90 km ja juostaan 21,1 km. IRONMANin nimessä oleva 70.3 termi tulee kilpailun mailien yhteenlasketusta summasta.

Lahdessa kilpailu keräsi 1800 kilpailijaa 41 maasta. Kilpailu järjestetään Lahdessa myös vuosina 2019 ja 2020.

Roschier

• Yksi Pohjoismaiden johtavista asianajotoimistoista.
• Perustettu 1936.
• Toimipaikat Helsingissä ja Tukholmassa.
• Pitkäaikainen markkinajohtaja paikallisten ja kansainvälisten liikejuridiikan alan julkaisujen listauksissa.
• Mukana lähes kaikissa merkittävissä yrityskaupoissa pohjoismaisilla markkinoilla.
• Noin 500 työntekijää, joista 275 juristeja ja asiantuntijoita ja 44 osakkaita.
• Liikevaihto 115,6 MEUR (tilikausi 06/2017-05/2018).

Premiumsport.fi

ulvang banneri